Ben je eigenaar van een bedrijf of heb je een leidinggevende positie dan doe je er zeker goed aan om af en toe wat extra’s te doen voor jou klanten. Het geven van een relatiegeschenk is een goed middel om te netwerken of te investeren in nieuwe relaties. Met een relatiegeschenk geef je een boodschap af naar de klant dat je graag verder wilt samenwerken en tevreden bent over de samenwerking. Een aantal tips om klanten mee te verrassen.

 

Een fles wijn

Dit is eigenlijk de meest gebruikelijke geschenk. Eigenlijk komt een wijntje altijd wel van pas. Het is altijd wel even zoeken naar welke wijn je het beste kan geven. Niet iedereen lust een rode of een witte wijn. Voordeel van dit geschenk is dat je het lang kan bewaren. Je kunt daarna er ook voor kiezen om hier je logo op te laten afdrukken. Zo maak je ook een beetje reclame voor je eigen bedrijf wanneer deze fles ergens staat.

 

Dinerbon

Heb je klanten die van lekker eten houden, dan kun je ervoor kiezen om een dinerbon te geven. Voordeel van dit geschenk is dat je klanten zelf kunnen bepalen waaraan ze het gaan besteden. Een dinerbon, daar houden jouw relaties pas echt van. Wie vindt het nu niet leuk om lekker uiteten te gaan terwijl hij of zijn niet hoeft te betalen met een pinpas of contant geld? Of je kunt hier door wat duurder uit eten gaan wat je normaal niet zou gaan doen omdat het veels te duur is. Door een dinerbon te geven, verras je jouw relaties of klanten op een hele leuke manier.

 

Bedrukte bekers of glazen

Het bedrukken van producten is een gewilde optie wanneer je een relatiegeschenk wilt geven. Het voordeel van iets laten bedrukken is dat je zelf kunt kiezen wat er precies op een beker, glas, t-shirt of pen komt te staan. Je kunt hiermee je eigen persoonlijke tintje aan meegeven. Alleen een logo is niet voldoende. Wil je echt ermee verrassen zet er dan ook een persoonlijk boodschap bij.

 

Je kunt er tevens voor kiezen om pennen of andere aanverwante artikelen te laten bedrukken met jouw bedrijfslogo. Ook dit werkt vaak heel goed: klanten onthouden de naam van jouw bedrijf en hierdoor kun je nog makkelijker netwerken. Daarnaast help je jouw klanten met het opbouwen van goede herinneringen over jouw bedrijf. Bedenk ook dat je producten vaak een lange tijd meegaan. Zo heeft een pen gemiddeld 7 gebruikers kortom 7 verschillende mensen zien jou logo op zijn pen. Ideaal toch om je merkbekendheid te vergroten.